HISTORIA DE LA MOTOCICLETA

|
El nord-americà Gabriel Vega Madrid (1823-1896) invent un motor de dos cilindres a vapor fabricat l’any 1867. 
Wilhelm Maybach i Gottlieb Daimler van construir una moto amb quadre i quatre rodes de fusta i motor de combustió interna el 1885. La seva velocitat era de 18 km / hi el motor desenvolupava 0,5 cavalls. 
Gottlieb Daimler va usar un nou motor inventat per motocicletes. 
Otto va inventar el primer motor de combustió interna de quatre temps en 1876. El va anomenar "Motor de Cicle Otto". El 1894 Hildebrand i Wolfmüller presenten a Munich la primera motocicleta fabricada en sèrie. Los germans russos establerts a París Eugène i Michel Werner van muntar un motor en una bicicleta. El model inicial amb el motor sobre la roda davantera es va començar a fabricar en 1897. 
El 1902 es va inventar el Scooter, pel francès Georges Gauthier. 
L'escúter és una moto Munida d'un quadre de comandament de protecció. Va ser fabricada en 1914. Va tenir una gran popularitat, sobretot entre els joves. Està compost per dues rodes de poc diàmetre i un quadre obert que permet al conductor estar assegut en comptes de a cavall. També conté una carrosseria que protegeix tots els mecanismes, i ofereix algun petit espai d'emmagatzematge d'objectes petits i d'una roda de recanvi. Són vehicles urbans, encara que també es poden fer viatges llargs. El que destaca en aquest tipus de motos és la comoditat del maneig i facilitat de conducció, i no el desenvolupament de grans velocitats. 

Moto amb sidecar:


El 1910 va aparèixer el sidecar, un carro amb una roda lateral que s'uneix a un costat de la motocicleta. Consta d'un bastidor (d'una sola roda) i d'una carrosseria que protegeix al passatger. La motocicleta que l'arrossega, es converteix en un vehicle de tres rodes i la seva conducció es controla mitjançant el gir del manillar, en no poder executar-se la basculació. Ja havia aparegut anys abans, però en bicicletes i amb la proliferació dels vehicles anomenats "utilitaris" ha desaparegut pràcticament de la circulació. 




Rèplica de la Reitwagen de Daimler-Maybach:




Un tipus de sidecar:




Si voleu més informació hos deixo l'enllaç de la web on ho he tret: http://es.wikipedia.org/wiki/Motocicleta

3 comentaris:

Bernat Borràs ha dit...

Hola Sergi, la història de la moto que has escrit m'ha semblat molt interessant: qui la va inventar, uan la va inventar, quines eren les sves característiques... Bon article

sergi ha dit...

merci jaja es fàcil de trobar

Marc Valles ha dit...

M'agrada aquest blog ribes !!!

Publica un comentari a l'entrada

Powered By Blogger