SEGURETAT VIAL PER LES MOTOS

|
Els accidents de motocicletes s'han reduït en un 22% en els últims 10 anys. Tanmateix, els motoristes segueixen sent alguns dels usuaris més fràgils de les nostres carreteres. Un recent estudi analitza les causes i possibles solucions davant el risc de sinistralitat dels motoristes


Una de les principals conclusions d'aquest informe és que entre 1999 i 2009 s'ha reduït el nombre d'accidents de motocicleta a Espanya en un 22%, les víctimes mortals en un 33% i els ferits greus en un 54%.
Això sí, tot i aquests optimistes resultats, cal tenir en compte que en analitzar la mortalitat des d'un punt de vista estandarditzat (nombre de vehicles per quilòmetre) i comparat amb un altre tipus de vehicles, la motocicleta es mostra com un vehicle potencialment perillós L'índex de mortalitat en 2003, per accidents amb motocicleta és 10 vegades superior al registrat per a vehicles lleugers i 40 vegades superior al de vehicles pesats.
A més, aquest informe revela que a partir de l'any 2007 el grup d'edat entre 29 i 39 anys és el que té més risc de patir accident de moto. La sinistralitat en joves menors de 29 anys s'ha vist reduïda.



A més, segons l'informe, el tipus d'accident varia en funció de les parts implicades. En els accidents en solitari l'accident més comú és la sortida de via. Entre vehicles (motocicletes i turismes, motocicletes i camió / furgoneta i, motocicleta i ciclomotor), és característic l'accident frontal i frontolateralment.
Les col.lisions entre turismes i motocicletes representen el 52% del total d'accidents soferts per motoristes a Espanya. Després d'analitzar l'existència d'infraccions per part dels conductors dels vehicles, en el 53% dels casos el conductor del turisme comet alguna infracció de conducció. Els conductors de motocicleta infringeixen la norma en un 26% dels accidents i en un 17% els dos conductors cometen alguna infracció.
Els conductors de turismes, com a infraccions més habituals, no respecten la prioritat (20,4% del total), ocupen el sentit contrari (12,5%) i condueixen de manera distreta (8,3). Els conductors de motocicleta, per la seva banda, envaeixen el sentit contrari (7,3%) i condueixen distrets (6,4%).
Infringir la norma de velocitat és determinant en la gravetat de les lesions dels motoristes. Quan la velocitat és inadequada o excessiva en l'accident, l'índex de mortalitat es duplica respecte al registrat per accidents en els quals no existeix aquest tipus d'infracció.




0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Powered By Blogger