Els accidents de motocicletes s'han reduït en un 22% en els últims 10 anys. Tanmateix, els motoristes segueixen sent alguns dels usuaris més fràgils de les nostres carreteres. Un recent estudi analitza les causes i possibles solucions davant el risc de sinistralitat dels motoristes
Una de les principals conclusions d'aquest informe és que entre 1999 i 2009 s'ha reduït el nombre d'accidents de motocicleta a Espanya en un 22%, les víctimes mortals en un 33% i els ferits greus en un 54%.
Això sí, tot i aquests optimistes resultats, cal tenir en compte que en analitzar la mortalitat des d'un punt de vista estandarditzat (nombre de vehicles per quilòmetre) i comparat amb un altre tipus de vehicles, la motocicleta es mostra com un vehicle potencialment perillós . L'índex de mortalitat en 2003, per accidents amb motocicleta és 10 vegades superior al registrat per a vehicles lleugers i 40 vegades superior al de vehicles pesats.
A més, aquest informe revela que a partir de l'any 2007 el grup d'edat entre 29 i 39 anys és el que té més risc de patir accident de moto. La sinistralitat en joves menors de 29 anys s'ha vist reduïda.
A més, segons l'informe, el tipus d'accident varia en funció de les parts implicades. En els accidents en solitari l'accident més comú és la sortida de via. Entre vehicles (motocicletes i turismes, motocicletes i camió / furgoneta i, motocicleta i ciclomotor), és característic l'accident frontal i frontolateralment.
Les col.lisions entre turismes i motocicletes representen el 52% del total d'accidents soferts per motoristes a Espanya. Després d'analitzar l'existència d'infraccions per part dels conductors dels vehicles, en el 53% dels casos el conductor del turisme comet alguna infracció de conducció. Els conductors de motocicleta infringeixen la norma en un 26% dels accidents i en un 17% els dos conductors cometen alguna infracció.
Els conductors de turismes, com a infraccions més habituals, no respecten la prioritat (20,4% del total), ocupen el sentit contrari (12,5%) i condueixen de manera distreta (8,3). Els conductors de motocicleta, per la seva banda, envaeixen el sentit contrari (7,3%) i condueixen distrets (6,4%).
Infringir la norma de velocitat és determinant en la gravetat de les lesions dels motoristes. Quan la velocitat és inadequada o excessiva en l'accident, l'índex de mortalitat es duplica respecte al registrat per accidents en els quals no existeix aquest tipus d'infracció.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada